Zoeken

Test: Kawasaki 2019 ZX-10RR

Conclusie

12 september 2018

Minder dan een jaar sinds het maximum toerental van de Kawasaki ZX-10RR in het WK Superbike met 1.100 toeren is teruggezet heeft Team Green zijn antwoord al klaar. Door de 2019 ZX-10R familie van sleeptuimelaars met hetere nokkenassen te voorzien heeft de fiets Volgende keer gewoon doorrijden als de zon is ondergegaan, ja?wat topvermogen betreft er een paar paardenkrachten bij, maar minstens zo belangrijk is het koppel dat over de hele linie een flink stuk hoger ligt, waardoor er van een futloos blok van onderuit geen sprake meer is.

Bij de ZX-10RR is Kawasaki nog een stuk verder gegaan. Naast de aanpassingen in de cilinderkop heeft Team Green nu titanium drijfstangen toegepast, die een enorme invloed op de stuureigenschappen hebben gehad. De 2019 ZX-10RR is gemakkelijker dan ooit van richting te veranderen, heeft zeker in het vijfcijferige gebied een indrukwekkende acceleratie en is ook onder remmen enorm stabiel. Dit is de allerbeste ZX-10R die Kawasaki ooit heeft gemaakt. Of, om de woorden van Vice President Kawasaki Motorcycle and Engine Company Mr. Yuji Horiuchi te citeren: "Dichter dan dit kom je niet bij een echte WK Superbike fiets."

Vurige hengst die uit je hand eet, enorm gemakkelijk van richting te veranderen, stabiliteit met remmen

Werkelijk, geen TFT? En als we dan toch bezig zijn, de volgende ook graag een pit-limiter