Vergelijk: KTM 1090 Adventure, Ducati Multistrada 950, Honda Africa Twin
Technische gegevens
30 juni 2017
Merk/model | Ducati Multistrada 950 | Honda CRF1000L Africa Twin DCT | KTM 1090 Adventure |
Motor | |||
Type | Tweecilinder 11° Testastretta 90° L-Twin | tweecilinder paralleltwin, 270° kruktap | 75° V-Twin |
Koelsysteem | Vloeistofkoeling | vloeistofkoeling | vloeistofkoeling |
Cilinderinhoud | 937 cc | 998 cc | 1.055 cc |
Boring x slag | 94 x 67,5 mm | 92 x 75,1 mm | 103 x 63 mm |
Compr. verh. | 13.1:1 | n.b. | 13,1:1 |
Klepaandrijving | DOHC, 4 kleppen per cilinder, desmodromisch | DOHC, 4 kleppen per cilinder | DOHC, 4 kleppen per cilinder |
Ontsteking | Digitaal | digitaal, dubbele bougies, instelbare tractiecontrole | digitaal, instelbare tractiecontrole |
Starter | Elektrisch | elektrisch | elektrisch |
Benzinetoevoer | Marelli elektronische injectie, 52 mm ovale inlaatkelken, ride-by-wire | PGM-F1 benzine injectie, 44mm gasklephuizen | Keihin EMS injectie, ride-by-wire, 3 rijmodi |
Smering | Wet sump | wet sump | semi dry sump |
Vermogen | 113 pk @ 9.000 tpm | 95 pk @ 7.500 tpm | 125 pk @ 8.500 tpm |
Koppel | 96 Nm @ 7.750 tpm | 98 Nm @ 6.000 tpm | 109 Nm @ 6.500 tpm |
Transmissie | |||
Aantal versnellingen | 6, constant mesh | 6 traps automaat, 3 sport settings, G-mode voor offroad rijden | 6 |
Eindoverbrenging | O-ring ketting | ketting | o-ring ketting |
Koppeling | Nat, meervoudige plaat, kabelbediend, elektronisch geregelde anti-hop | nat, dubbele meervoudige plaat, DCT | Nat, meervoudig platen, slipper assist antihop, hydraulisch bediend |
Chassis | |||
Frame | ALS 450 staal Trellis frame | Stalen semi-dubbel wiegframe | CroMo buizenframe |
Wielbasis | 1.594 mm | 1.575 mm | 1.560 mm |
Balhoofdhoek | 25,2° | 27,5° | 26° |
Naloop | 105,7 mm | 113 mm | 120 mm |
Vering voor | KYB 48 mm upside down, volledig instelbaar | Showa 45mm upside down, volledig instelbaar | 48 mm WP upside down, niet instelbaar |
Vering achter | Sachs monoshock, veervoorspanning en uitgaande demping instelbaar | Monoshock Pro-Link, volledig instelbaar | WP monoshock, veervoorspanning instelbaar |
Veerweg voor | 170 mm | 230 mm | 185 mm |
Veerweg achter | 170 mm | 220 mm | 190 mm |
Voorrem | Dubbele schijf 320 mm, Brembo radiale 4-zuiger Monoblocs, ABS | dubbele wavedisks 310 mm, Nissin radiale 4-zuiger remklauw, ABS | dubbele schijf 320 mm, Brembo 4-zuiger radiale remklauw, Bosch C-ABS |
Achterrem | Enkele schijf 265 mm, Brembo 2-zuiger remklauw, ABS | enkele wavedisk 256 mm, 2-zuiger remklauw, ABS (uitschakelbaar) | enkele schijf 240 mm, Brembo 2-zuiger remklauw, Bosch C-ABS |
Voorband | 120/70 ZR 19" | 90/90 R 21" | 110/80 ZR 19" |
Achterband | 170/60 ZR 17" | 150/70 R 18" | 150/70 ZR 17" |
Afmetingen | |||
Lengte | 2.190 mm | 2.335 mm | n.b. |
Breedte | 1.000 mm | 875 mm | n.b. |
Hoogte | 1.495 mm | 1.475 mm | n.b. |
Zadelhoogte | 840 mm (820 - 860 mm als accessoire leverbaar) | 870/850 mm | 850 mm |
Gewicht | 227 kg rijklaar | 242 kg rijklaar | 228 kg rijklaar |
Tankinhoud | 20 liter | 18,6 liter | 23 liter |
Reserve | n.b. | n.b. | 3,5 liter |
Gegevens | |||
Rijbewijsklasse | A | A2 | A |
Garantie | 2 jaar | 2 jaar | 2 jaar |
Adviesprijs NL | € 15.690,00 | € 16.190,00 | € 15.240,00 |
Adviesprijs BE | € 13.690,00 | € 14.499,00 | € 12.995,00 |
Importeur NL | Ducati Benelux | Honda Nederland | KTM Nederland |
www.ducati.nl | www.honda.nl | www.ktm.nl |