Test: BMW R nineT Urban G/S
Conclusie
Ze flikken het weer. Een motor die zó voor zichzelf spreekt dat je niet snapt dat het niet eerder bedacht is. Inmiddels een kenmerk van de R NineT aan het worden, het ongefilterde, basale gevoel van ‘dit is genoeg en meer moet het niet zijn’. Het terug naar de basis, het onbezorgd blaffen. Want met de fris opererende boxer kom je nog makkelijk zat van je plek. Het is zelfs zo dat we deze motor misschien wel de voorkeur geven boven een hippe moderne GS, juist omdat het zo zonder franjes is. En daarbij komt nog als extra voordeel dat gezien de populariteit van die nieuwe, je lekker afsteekt met je Urban G/S. Je hebt wel bijna hetzelfde, maar stiekem toch ook weer niet en dat geeft iedere eigenwijs een heel fijn gevoel. Doet niks af aan z’n prestaties, daar zijn we na ons retourtje Ikea ook wel achter. Dus dan blijft er niks anders over dan een extra zwart zadel kopen zodat het rode netjes blijft en het grote web afstruinen naar een stuurkuipje dat ‘m wel recht doet en je bent klaar. Doe mij er eentje alsjeblieft.
Geluid, comfort, rijgemak
Kost wat, remmen wat vlak, mag nog wel stoerder
Ik doe nog effe een rondje. Doei!