Test: Suzuki 2016 SV650
Conclusie
Inhoudsopgave |
---|
Test: Suzuki 2016 SV650 |
V-Twin Sport |
Voeten aan de grond |
Kronkelige wegen |
Conclusie |
Technische gegevens |
Dat mode en techniek twee totaal verschillende werelden zijn, waar weet men bij Suzuki zeven jaar na de lancering van de Gladius alles van. Voor de ontwikkeling van z’n opvolger is Suzuki niet voor niets terug naar de basis gegaan. De 2016 SV650 doet het oorspronkelijke 1999 model alle eer aan: een sportieve budget V-Twin motorfiets die dankzij z’n lage zit, soepele motorblok, neutrale stuureigenschappen en hulpjes als Low RPM Assist en Easy Start voor A2 starters een ideale motor is (Suzuki bouwt de SV650 uit service gratis om naar 35 kW), maar dankzij z’n goede rijwielgedeelte met stabiele wegligging en waanzinnig vet geluid ook een doorgewinterde motorrijder niet snel vervelen zal.
Qua design had de nieuwe SV650 misschien – net als de remmen – iets pittiger mogen zijn, maar dankzij een waslijst aan accessoires kan de motor wel worden gepersonaliseerd. Bovendien is de SV650 met z’n adviesprijs van € 7.299 (€ 6.599 voor België) ontzettend scherp geprijsd.
- soepele en krachtige V-Twin, neutraal stuurgedrag met goede feedback, geluid
- performance voorrem, beetje zoutloos design