Test: Kawasaki Versys 650
Conclusie
Inhoudsopgave |
---|
Test: Kawasaki Versys 650 |
Altijd dikke pret |
Intens genieten |
Conclusie |
Technische gegevens |
Muhd Akmal Husna ismail (li), de man van Kawasaki Maleisië die ons op deze onvergetelijke trip begeleidde, samen met zijn twee hulpjes die hem met navigeren hielpen. Want TomTom's doen ze hier in Maleisië niet aan, het is veel gemakkelijker om ter plekke iemand uit de buurt te regelen om voor te rijden.
In de zinderende hitte van het zonovergoten Maleisië had Kawasaki voor ons een hernieuwde kennismaking met de voor 2016 strategisch herpositioneerde Versys 650 georganiseerd, wat voor de fiets zeker niet verkeerd heeft uitgepakt. Veel meer dan tijdens de introductie of testen in eigen land, waarbij de fiets toch vooral op z’n sportieve ambities werd beoordeeld, werd de Versys 650 nu gebruikt waarvoor hij eigenlijk is bedoeld: dagelijks forenzen en ontspannen toeren. En dat doet de fiets dankzij z’n ontspannen zit, z’n comfortabele vering, z’n neutrale stuureigenschappen en z’n goede brandstofverbruik – ook in Maleisië werd geen waarde lager dan 1 op 23 genoteerd – helemaal niet verkeerd. Mocht dát je nog niet helemaal hebben overtuigd, dan is de fiets met z’n prijskaartje van nu net geen achtduizend euro ook nog eens behoorlijk vriendelijk geprijsd.
- ontspannen zit, neutrale stuureigenschappen, paralleltwin pretpakket bovenin, verbruik
- vering te slap voor ‘van-dik-hout’ knalwerk, kenteken op ruit (laat ze Europa niet op ideeën brengen), we moesten naar huis