Zoeken

Dubbeltest: Honda CB500F en CBR500R

Conclusie

28 februari 2016
Inhoudsopgave
Dubbeltest: Honda CB500F en CBR500R
Sleutelwoord Agressief
CB500F
CBR500R
Conclusie
Technische gegevens

Honda CB500F CBR500R

Over kleine motoren wordt vaak laatdunkend gedacht, maar in de heuvelachtige omgeving van Sevilla heeft Honda opnieuw aangetoond dat een motor die voor het A2 rijbewijs is ontwikkeld absoluut niet saai hoeft te zijn. SHonda CBF500Ochtendspits in het zuiden van Spanjeterker: ik kan zo een-twee-drie geen andere motoren bedenken die speciaal voor het A2 rijbewijs zijn ontwikkeld, waarmee je meer lol zult hebben dan deze CB-serie. Persoonlijk gaat mijn voorkeur naar de kekke CB500F uit, die dankzij z’n bredere stuur net dat tikkie wendbaarder is, maar ook met de CBR500R zou ik zo weer in een ruk naar Tsjechië kunnen gaan. Nu alleen nog een upside-down met radiale remklauw en een slipper-assist koppeling en de fietsen zijn helemaal af. Dan is z’n niet goedkope prijskaartje van € 6.699 voor de CB500F en € 7.199 voor de CBR500R (€ 5.999 / € 6.499 voor België) ook meteen beter gerechtvaardigd.

Honda CBR500R
De Eurosubsidies zijn in ieder geval goed besteed. Wat een weg, en wat een fiets...

  • gaaf design, gooi en smijtfietsen, verbruik
  • geen versnellingsindicator, goedkoop is anders