Dubbeltest: Honda CB500F en CBR500R
Conclusie
28 februari 2016
Inhoudsopgave |
---|
Dubbeltest: Honda CB500F en CBR500R |
Sleutelwoord Agressief |
CB500F |
CBR500R |
Conclusie |
Technische gegevens |
Over kleine motoren wordt vaak laatdunkend gedacht, maar in de heuvelachtige omgeving van Sevilla heeft Honda opnieuw aangetoond dat een motor die voor het A2 rijbewijs is ontwikkeld absoluut niet saai hoeft te zijn. S
terker: ik kan zo een-twee-drie geen andere motoren bedenken die speciaal voor het A2 rijbewijs zijn ontwikkeld, waarmee je meer lol zult hebben dan deze CB-serie. Persoonlijk gaat mijn voorkeur naar de kekke CB500F uit, die dankzij z’n bredere stuur net dat tikkie wendbaarder is, maar ook met de CBR500R zou ik zo weer in een ruk naar Tsjechië kunnen gaan. Nu alleen nog een upside-down met radiale remklauw en een slipper-assist koppeling en de fietsen zijn helemaal af. Dan is z’n niet goedkope prijskaartje van € 6.699 voor de CB500F en € 7.199 voor de CBR500R (€ 5.999 / € 6.499 voor België) ook meteen beter gerechtvaardigd.
De Eurosubsidies zijn in ieder geval goed besteed. Wat een weg, en wat een fiets...
- gaaf design, gooi en smijtfietsen, verbruik
- geen versnellingsindicator, goedkoop is anders