Test: Yamaha YZF-R3
Conclusie
20 april 2015
Inhoudsopgave |
---|
Test: Yamaha YZF-R3 |
Kleine inhoud, grote lol |
Brede Powerband |
Beheersbare lol |
Conclusie |
Technische gegevens |
Hoe moet je een Supersport van €5.999,- beoordelen? Natuurlijk, de vering kan geraffineerder. De motor kan feller. De remmen kunnen sterker. De tank kan groter. De banden kunnen breder. Wat heb je dan? Dan heb je een R6 en die kost meer dan het dubbele. Alle waar naar zijn geld. En als je daar naar kijkt, dan koop je met de YZF-R3 een hele leuke supersport, waarmee je op een bochtige dijk of zelfs op een racecircuit enorm veel plezier kunt beleven, maar die met zijn zitpositie en zijn gemoedelijke karakter ook heel goed uit de voeten kan als woon-werkmotor. Een motor die een enorme hoeveelheid lol per euro biedt...
- Smeuïg motorblok, ontspannen zitpositie, enorme wendbaarheid, gelikt uiterlijk
- Geen instelbare hendels, geen instelbare demping, ietwat eenvoudige vering (hoort wel bij prijs)