Test: Triumph Street Twin
Conclusie
Inhoudsopgave |
---|
Test: Triumph Street Twin |
Hier en nu |
High Torgue |
Conclusie |
Technische gegevens |
Decennia lang zijn paardenkrachten dé bepalende factor geweest voor lol op twee wielen – maar de tijden zijn aan het veranderen. Met verkopen van supersports om allerlei redenen ingestort en vervangen door een hernieuwde affectie voor puur natuur naked motorritten, beginnen koppelrijke twins als de nieuwe Bonneville familie in toenemende mate tot de mainstream te horen. Ze spreken een ander soort motorrijder a
an die inmiddels tot de harde klantenkring van de dealer behoort. Een motorrijder (of rijdster, natuurlijk) die de fiets door middel van het 150 onderdelen tellende accessoirepakket wil personaliseren, of zelfs nog een stap verder gaat en er een uniek project van maakt.De simpele styling, het kenmerkende geluid en de dynamische rijervaring die nog eens wordt versterkt door elektronische hulpmiddelen als tractiecontrole, ride-by-wire en schakelbaar ABS, hebben van de Street Twin een succesvolle moderne interpretatie van Triumph’s meest iconische model gemaakt, op de zestigste verjaardag van wat tot de geboorte van de Bonneville heeft geleid. Zestig jaar na september 1956, toen door Johnny Allen op de zoutvlaktes van Bonneville met 214,40 mijl per uur een nieuw snelheidsrecord op een door Texaanse tuner Jack Wilson geprepareerde 650cc twin Triumph werd gezet, hebben de Britten in die geest de fiets een nieuw leven gegeven. Goed gedaan mannen.