Test: MV Agusta F3 Cluzel racer
Technische gegevens
28 februari 2015
Model |
F3 Cluzel Racer |
|
|
Motor |
|
Type |
driecilinder lijnmotor, tegengesteld roterende krukas |
Koelsysteem |
vloeistofkoeling |
Cilinderinhoud |
675 cc |
Boring x slag |
79 x 45,9 mm |
Compr. verh. |
14,8:1 |
Klepaandrijving |
DOHC, 4 kleppen per cilinder |
Ontsteking |
Magneti Marelli Marvel 4 ECU |
Starter |
elektrisch |
Benzinetoevoer |
Elektronische benzine injectie met dubbele injectoren en Mikuni 50 mm gasklephuis |
Smering |
wet sump |
Vermogen |
155 pk @ 15.300 tpm (achterwiel) |
Koppel |
n.b. |
|
|
Transmissie |
|
Aantal versnellingen |
6, cassettebak systeem, quickshifter (op/terugschakelen) |
Eindoverbrenging |
o-ring ketting |
Koppeling |
Suter natte meerplaten met anti-hop |
|
|
Chassis |
|
Frame |
ALS stalen buizenframe met aluminium schetsplaat |
Wielbasis |
1.386-1.392 mm |
Balhoofdhoek |
23,6° |
Naloop |
instelbaar 97 - 102 mm |
Vering voor |
Marzocchi 43 mm upside down, volledig instelbaar, inwendig Öhlins cartridge |
Vering achter |
Öhlins TTX36 monoshock met progressief linksysteem, volledig instelbaar |
Veerweg voor |
n.b. |
Veerweg achter |
n.b. |
Voorrem |
dubbele schijf 320 mm, Brembo 4-zuiger radiale remklauw, instelbaar ABS |
Achterrem |
enkele schijf 220 mm, Brembo 2-zuiger remklauw, instelbaar ABS |
Voorband |
120/70 ZR 17" |
Achterband |
180/55 ZR 17" |
|
|
Afmetingen |
|
Lengte |
n.b. |
Breedte |
n.b. |
Hoogte |
n.b. |
Zadelhoogte |
n.b |
Gewicht |
161 kg rijklaar zonder benzine |
verdeling |
51 / 49° |
Topsnelheid |
277 km/u (Aragon 2014) |