Test: Kawasaki Ninja H2 en H2R
Conclusie
Inhoudsopgave |
---|
Test: Kawasaki Ninja H2 en H2R |
Gebundelde krachten |
Straatlegaal |
Cultuurshock |
Conclusie |
Technische gegevens |
Drieënveertig jaar na de H2 Mach IV heeft Kawasaki met de Ninja H2R een nieuwe ‘widowmaker’ in huis. Een motor die nog voordat er maar één meter mee gereden was al legendarisch was. Een motor die niet alleen in de pk-wedloop een behoorlijke mokerslag heeft uitgedeeld, maar bovendien ook nog eens op het circuit verrassend goed uit de voeten komt. Natuurlijk, er zijn verschillende supersports waarmee je een rondje sneller hebt afgelegd, maar de kick die de H2R je geeft als het 326 pk sterke vermogen er vol wordt opgezet is onbeschrijflijk en onvergetelijk en alleen daarom al z’n prijskaartje van € 50.000 meer dan waard. Dichter dan dit kun je niet bij een MotoGP ervaring komen.
Voor wie niet op de lijst van genodigden van de Millionaire-Fair staat heeft Kawasaki de betaalbaardere Ninja H2 uitgebracht, waarmee in tegenstelling tot de H2R gewoon op straat mag worden gestuurd. Een topvermogen van 240 pk was misschien nóg vetter geweest, maar ook met ‘slechts’ 200 pk is de Ninja H2 al bijzonder genoeg: per slot van rekening huist onderhuids dezelfde techniek die de H2R zo bijzonder maakt. Niet voor niets dat de eerste serie nu al is uitverkocht.
- übervette 122 dB, kanonskogel op wielen, onbetaalbare kick
- waar mag je in hemelsnaam rijden met 122 dB? waarom geen 240 pk voor de H2?