Test Bienville Legacy V4
Conclusie
Inhoudsopgave |
---|
Test Bienville Legacy V4 |
Beeldend kunstenaar |
300 pk met supercharger |
Top-fuel dragracer die stuurt |
Conclusie |
Technische gegevens |
Maak je maar niet druk joh, als je $350.000 snel uitspreekt lijkt het veel minder. Gewoon knallen met die hap...
Als onnavolgbaar, excentrisch en eclectisch als de stad New Orleans zelf is de Bienville Legacy V4 een mengelmoes van kunst en wetenschap die in veel opzichten alleen in de ‘Big Easy’ kon worden gebouwd. Inderdaad, mijn overweldigende eerste indruk van deze compleet innovatieve motorfiets is dat, hoewel onvoorstelbaar, ze echt aan mijn initiële verwachtingen voldoet en nog verder gaat – en ik was al halfweg overtuigd te zijn, omdat ik al drie keer eerder in de gelegenheid ben geweest een Nesbitt ontworpen Confederate Wraith te rijden en daarvan onder de indruk was. Wees eerlijk – motoren als deze met een onvoorstelbaar duur prijskaartje en zulke dramatische looks zijn onvermijdelijk gedoemd ‘hey-kijk-naar-mij’ stukken van tweewieler-juweeltjes te worden wiens eindbestemming altijd de lokale high-profile club of pub zal zijn.
De Bienville Legacy hoort daar echter niet thuis, maar op open wegen waar de V4 hard kan worden gereden, vol door de bochten kan worden gejaagd en tot de max kan worden geaccelereerd. Laten we hopen dat de Bienville Studio erin slaagt klanten voor het dozijn aan fietsen te vinden die in de komende drie jaar op de planning staan, die bereid zijn precies dát met de Bienville Legacy te gaan doen.
J.T. Nesbitt (L) en ondernemer Jim Jacoby, die Nesbitt's droom in vervulling liet gaan