Eerste test: Honda CRF1000L Africa Twin
Conclusie
15 december 2015
Inhoudsopgave |
---|
Eerste test: Honda CRF1000L Africa Twin |
Universeel inzetbare fiets |
Moderne elektronica |
Offroad piste |
Conclusie |
Technische gegevens |
Alles bij elkaar opgeteld lijken de stellingen van Honda ronduit geloofwaardig te zijn, dat het ontwikkelingsteam in veel opzichten zich op de oude Africa Twin heeft geörienteerd. Dat dit daarbij tot duidelijk meer motorvermogen, minder gewicht, meer veerweg en grondspeling evenals moderne techniek heeft geleid, zal niemand zich aan storen – in tegendeel. Met de nieuwe Africa Twin keert Honda naar de idealen van haar voorgangster terug en blaast het “Go Anywere” segment een nieuw leven in. Erg indrukwekkend is hierbij hoe goed het DCT op zowel het asfalt als offroad functioneert, dat moeten beginnende avonturiers – en niet alleen die – absoluut eens uitproberen.
- koppelsterk en gecultiveerd motorblok, stabiel rijwielgedeelte met goede offroad mogelijkheden, elektronische hulpmiddelen, afwerking en kwaliteit
- display slecht afleesbaar, gewicht DCT versie, gekozen settings kunnen niet worden opgeslagen