Test Honda CTX 1300
Chique
Inhoudsopgave |
---|
Test Honda CTX 1300 |
Familie |
Chique |
Cruise.. |
Conclusie |
Technische gegevens |
Voor dit jaar stapt Honda met meerdere modellen over op LEDverlichting rondom, dus ook de CTX krijgt deze behandeling. Ook dat heeft de F6B nog niet, dus dat maakt het extra chique. Dat wordt weer een beetje gecompenseerd door de bagagemogelijkheden, die niet echt extreem overdadig te noemen zijn. Já er zijn twee vakjes voor je spulletjes, maar deze zijn zo ondiep dat je er maar bijster winig in kwijt kunt. En omdat het stuur er ook nog langs moet kunnen draaien – op zich wel een goed idee, stel dat het klepje onderweg open zou gaan is het laatste wat je wilt een stuur dat niet draaien wil- gaan de klepjes maar heel zuinig open. E
Leuk, die audioknopjes, maar digibeten als we zijn lukte het pairen via Bluetooth uiteraard niet
Best futuristisch, zo'n achterlicht. De koffers zijn met bouten star aan het frame bevestigdchte bagage dient achter in de standaard koffers te gaan. Deze hebben wel enige inhoud, maar een gemiddelde integraalhelm zul je er niet in krijgen. Ook zijn de koffers niet verwijderbaar, niet zonder gereedschap tenminste, en is de sluiting wat goedkoop. Wel zijn ze goed waterdicht, weten we uit ervaring.
Heb je bij een F6B nog het (terechte) idee op een getrimde Gold Wing te stappen, op de CTX is er maar weinig dat je aan een Pan doet denken. En dat is een goed punt, want niemand koopt een motor voor de associatie met een fiets van vijftien jaar oud. Iets genuanceerder is de zit anders en dat komt niet in de laatste plaats door de andere geometrie en nog meer de andere zithouding. Voor een motor als deze is de zit perfect en dat betekent een stuk meer relaxed, meer achterover. Zónder daarbij door te schieten en op cruiserterrein te komen, dat scheelt dan weer. Eigenlijk zit de CTX gewoon prima, maar net wat minder neutraal dan een Pan. Toch kun je er nog moeiteloos vele kilometers mee aaneen rijgen, in weer en wind.