Test: BMW C Evolution
Technische gegevens
7 juli 2014
Inhoudsopgave |
---|
Test: BMW C Evolution |
Innovatief |
Saai en onpraktisch, of juist kicken? |
Conclusie |
Technische gegevens |
Model | BMW C Evolution |
Motor | |
Type |
Permanent opgewekte synchroonmotor met oppervlakte magneten |
Koelsysteem | vloeistofgekoeld |
Batterijtype | luchtgekoelde Lithium-Ion high-voltage met extra ventilator |
Capaciteit | 8 kWh (3 modules, twaalf 60Ah cellen per module |
Voltage |
133 V (nominaal) |
Laadtijd | bij 12A: 4 uur tot 100%, 2 3/4 uur tot 80% bij 16A: 3 uur tot 100%, 2 1/4 uur tot 80% automatische recuperatie bij uitrollen en remmen |
Levensduur | n.b. |
Benzinetoevoer | hahaha |
Smering | Gesmeerde versnelling, verder droog |
Vermogen | 35 kW (48 pk) @ 4.650 tpm (15 pk nominaal) |
Koppel | 72 Nm @ 0 - 4.500 tpm |
Transmissie | |
Aantal versnellingen | n.v.t. |
Eindoverbrenging | tandriem |
Koppeling | n.v.t. |
Chassis | |
Frame | Hybride frame met gietaluminium dragende batterij behuizing |
Wielbasis | 1.594 mm |
Balhoofdhoek | 24,1º |
Naloop | 95 mm |
Vering voor | 40 mm upside down voorvork, niet instelbaar |
Vering achter | enkelzijdige monoshock, niet instelbaar |
Veerweg voor | 120 mm |
Veerweg achter | 115 mm |
Voorrem | Dubbele schijf 270 mm, 2-zuiger remklauw |
Achterrem | Enkele schijf 270 mm, 2-zuiger remklauw |
Voorband | 120/70 R 15" |
Achterband | 160/60 R 15" |
Afmetingen | |
Lengte | 2.190 mm |
Breedte | 947 mm |
Hoogte | 1.301 mm |
Zadelhoogte | 780 mm |
Gewicht | 265 kilo rijklaar |
Tankinhoud | grapje! |
Gegevens | |
Rijbewijsklasse | A1 |
Garantie | 2 jaar |
Adviesprijs NL | € 15.250 |
Importeur NL | BMW Nederland |
www.bmw-motorrad.nl |