Test: Suzuki V-Strom Black Rhino
Conclusie
Inhoudsopgave |
---|
Test: Suzuki V-Strom Black Rhino |
Spaanse zon |
Duitse Franken |
Frankische Schweiz |
Conclusie |
Technische gegevens |
Dat Suzuki met de V-Strom 650 een verdomd goede motor in huis heeft, daar zijn we sinds de lancering van het nieuwe model binnen onze redactie unaniem van overtuigd. En niet alleen wij, ook het grote publiek heeft de nieuwe V-Strom met open armen ontvangen, getuige de 2012 verkoopcijfers waar de fiets het eerste halfjaar tot best verkochte model is gekroond. En dat is niet vreemd, de motor kost weliswaar meer dan het oude model, maar is prijstechnisch nog steeds niet duur en beschikt over een frisser en beduidend zuiniger motorblok, een hogere funfactor en betere remmen. En dat alles in een stuk fraaiere vormgeving verpakt.
Voor deze Black Rhino geldt eigenlijk hetzelfde verhaal. Ten opzichte van z’n voorganger heeft de fiets flink wat opbergruimte erbij gekregen, waardoor je nóg meer spullen mee kunt nemen als je op vakantie gaat. Het zadel biedt veel comfort en dankzij de nu instelbare ruit is het de hele dag goed vertoeven. Ook op de snelweg wanneer er tempo moet worden gemaakt, wat de motor een perfecte reisgenoot maakt. Het ontbreekt de reise-enduro echter nog steeds aan een 12-volt aansluiting, handvatverwarming en opbergvakjes in de kuip, maar of je 'm daarvoor moet laten staan. Voor z'n prijs van € 10.999 zouden wij het wel weten.
- veel motor voor je geld, grote en praktische kofferset, vario-ruit, verbruik
- nog steeds geen 12 volt aansluiting, handvatverwarming en opbergvakjes in de kuip, geen uitschakelbaar ABS