Test: Suzuki V-Strom Black Rhino
Conclusie
Inhoudsopgave |
---|
Test: Suzuki V-Strom Black Rhino |
Tanzaniaanse Expeditie |
Allround allroad |
Still Standing |
Conclusie |
Technische gegevens |
Vier jaar na introductie van de Black Rhino heeft Suzuki haar meest complete versie van de succesvolle V-Strom een flinke update gegeven. Gouden zet van Suzuki importeur B.V. Nimag was hierbij de grote – en nogal plomp ogende - Givi kofferset in te ruilen voor een stoere, rechthoekige Trax aluminium set, waardoor de motor eindelijk een stoer uiterlijk heeft gekregen wat de motor verdiend.
Dat de V-Strom, ondanks de slechts minimale wijzigingen sinds zijn lancering alweer zes jaar geleden nog steeds tot een van Neerlands verkooptoppers mag worden gerekend geeft alleen al aan hoe men het destijds in Hamamatsu bij het rechte eind heeft gehad met de fiets. De motor heeft zich in de loop der jaren ontpopt tot een ware allrounder die daarbij het ongeasfalteerde zeker niet schuwt en is daarbij net als BMW’s R1200GS van lelijkheid mooi, maar met een prijs van € 10.599,- wel een flink stuk goedkoper is.
- veelzijdig, stoer uiterlijk dankzij alu koffers, soepele krachtbron
- breed achterwerk, gedateerd display, nog maagdelijke versnellingsbak