Test Yamaha V-Max
4: Conclusie
Inhoudsopgave |
---|
Test Yamaha V-Max |
2: De jeugd van tegenwoordig |
3: Cruiser |
4: Conclusie |
5: Technische gegevens |
Verbruik
Het is enigzins te verwachten dat de technici bij Yamaha niet strikt gehouden werden een zo zuinig mogelijke machine te maken. Eventjes los van alle emissie-eisen welteverstaan. Alleen valt het toch tegen om telkenmale niet veel voorbij de 150 kilometer te komen. Met 15 liter tankinhoud levert een rekensommetje dan akelige antwoorden op. Tijdens onze test schommelde het verbruik tussen 1 op 13.7 op zijn zuinigst, tot 11.05 op zijn dorstigst. met gemiddeld 1 op 12.3 is de V-Max van het dorstige soort te noemen.
Mocht je anders gedacht hebben; de nieuwe V-Max is een dijk van een motor. Letterlijk bijna, met al het geweld dat alleen de cijfers al loslaten is de motor haast goed genoeg om in zijn eentje de Deltawerken op hun plaats te zetten. Of te vervangen, als je in plaats van het vakje ‘vermogen’ bij ‘maten en gewichten’ kijkt. De stormvloedkering bij Hoek van Holland sluiten moeilijk? Niet als je aan weerszijden een V-Max neerzet om de deur dicht te drukken. Zou nog een stuk goedkoper zijn ook….
Zonder gekheid is de Yamaha behalve een monster ook vooral erg goed te behappen; natuurlijk is he teen bak vermogen maar de bediening eran is tegelijkertijd zo zijdezacht dat je het iedereen zou kunnen laten proberen. De motor bijt pas wanneer jij zegt dat dat moet.
- Vermogen, afwerking, sensatie
- Prijs, verbruik, remmen