Test: Suzuki Intruder M1800R2
Conclusie
Inhoudsopgave |
---|
Test: Suzuki Intruder M1800R2 |
Afgekort |
De trossen los |
Volle kracht vooruit |
Conclusie |
Technische gegevens |
‘Size does matter’ is een discussiepunt en de Suzuki Intruder M1800R2 brengt hierin geen duidelijk uitsluitsel. Er zijn punten waar bijvoorbeeld het kleinere zusje - de M1500 - zeker laat zien dat juist kleiner zijn voordelen heeft. Maar tegelijkertijd heft de ‘grootsheid’ van de M1800R2 de mogelijke tegelijkertijd weer op. Een zelfde beeld is te vinden in de vooroordelen over motoren in dit segment. Enerzijds bevestigd de Intruder ze, terwijl op andere punten ze net zo hard weer worden ontkracht. Een antwoord op de vraag of groter ook beter is, zal je van ons dan ook niet krijgen. Evenmin een eenduidig antwoord of de M1800R2 ons gelijkwaardig met het kleinere zusje positief wist te verrassen.
Er zijn daarvoor teveel tegenstrijdigheden. Zo zou de ergonomie beter kunnen en zit de uitlaat gewoon in de weg. De M1800R2 wil liever rechtdoor of ruime bochten te verwerken krijgen. Daarnaast is de veerafstelling – en met name de voorkant – gewoon ondermaats, terwijl dat tegelijk wel weer een extra benadrukking kan geven van kracht die de motor heeft. En dat heeft ze!
Diezelfde power zorgt ervoor dat de mindere punten voor lief worden genomen. Het fantastische geluid – als je er van houdt tenminste – is nog zo’n eigenschap die hetzelfde bereikt. De remmen - en vooral de voorrem – verraste ons erg positief.
Het totaal beeld van de Suzuki Intruder M1800R2 valt – ondanks de mindere punten – uiteindelijk positief uit. Puur omdat de sterkere punten zo sterk zijn dat de eindbalans aan de goede kant van de streep uitkomt. De ideale schoondochter zal ze nietvoor iedereen gelijk zijn, maar daarom wordt de M1800R2 eerder gezien als de ‘step up’ motor voor de ervaren cruiser rijder en/of voor de motorrijder die de sterkere punten prefereert en de rest voor lief neemt.
- Power, koppel, 'chopper'geluid en remmen
- Vering, rechtuit mentaliteit, ergonomie en de hitte van de uitlaat