Test: Aprilia RSV4 Factory
5: Conclusie
Inhoudsopgave |
---|
Test: Aprilia RSV4 Factory |
2: Tyrannosaurus |
3: Next generation now |
4: Hoezo zomer? |
5: Conclusie |
6: Technische gegevens |
Conclusie
Met de lancering van de RSV4 is voor Aprilia een nieuw tijdperk begonnen. En niet alleen voor Aprilia, maar misschien nog wel meer voor superbikes in het algemeen. Alle grootspraak van de concurrentie ten spijt is Aprilia er als eerste – en enige – in geslaagd een 1000cc supersport te ontwikkelen die voelt en rijdt als een zeshonderd, of misschien nog lichter. Een motor waarover vanaf de eerste tot de laatste schroef ontzettend goed is nagedacht, wat ook blijkt uit de resultaten die tot op heden zijn behaald in het WK Superbike. Niet eerder wist een fabriek vanaf niets een motor zo succesvol te introduceren in dit prestigieuze kampioenschap.
De RSV4 Factory is, zoals het Aprilia betaamt, uitsluitend voorzien van het meest exclusieve spul wat op motorgebied te koop is, maar dat is niet eens wat deze fiets zo bijzonder maakt. Evenals zijn sublieme rijeigenschappen, zijn verslavende krachtsexplosie met bijbehorende sound en zijn oogstrelende vormgeving die maakt dat je altijd en overal in het middelpunt van de belangstelling staat.
Nee, niets van dat.
De wetenschap dat jij slechts een van de happy few bent die van dit motorgeweld kan genieten, dat maakt de RSV4 Factory pas echt onbetaalbaar.
- waanzinnig stuurgedrag, porno geluid, krachtig motorblok
- belachelijk verbruik, minimale windbescherming