Zoeken

Eerste test: Moto Morini Corsaro Avio

Conclusie

29 april 2008

Corsaro_Avio_IMG_5389.jpg

Met de Avio heeft Moto Morini weer een nieuw model toegevoegd aan de succesvolle reeks van modellen op basis van de Bialbero CorsaCorta 1187cc grote V-Twin. Een motor die vanwege zijn kleurstelling en specificaties al snel door de wereldpers gekscherend als ‘baby-Corsaro’ werd betiteld maar in de praktijk verre van een ‘baby’ blijkt te zijn. Nog steeds staat hier een motor voor mannen met ballen, zoals het een échte Morini betaamt.

Corsaro_Avio_IMG_5416.jpg

Zo is het wel weer genoeg, meneer Cruise. U kunt zich melden bij de luchthavencommissie, dit soort uitspanningen worden hier niet gewaardeerd.

Omdat dit jongste familielid en instapmodel van de Corsaro familie naast een ietwat minder agressieve vermogensafgifte prijstechnisch ook gunstiger in de markt moest worden gezet, heeft de fabriek echter doen besluiten oude veringselementen van de eerste serie Corsaro’s toe te passen. En dáár zit ‘m dan ook precies de kneep: ware het niet voor de slappe vering, dan was de Avio met z’n scherpe prijs van iets meer dan twaalfduizend Euro (12.683 om precies te zijn, bijna 2000 Euro goedkoper dan de Corsaro 1200) het koopje van de maand geweest. Nu blijft een gevoel van verkeerde zuinigheid, wat de motor absoluut niet verdient.

Met de Avio heeft Moto Morini een model op de markt gezet die niet alleen menig vliegtuigspotter in verleiding zal brengen, voorzie de fiets van serieuze vering en zeker weten dat ook menig motorrijder het nakijken zal geven, en niet alleen op de boulevard of vliegtuigspotplaats...

  • Looks, startprocedure, vermogensafgifte

  • Slappe achtershock, verbruik, draaicirkel

Wallpapers: klik hier

Met dank aan: Het Nationaal Luchtvaart-Themapark Aviodrome op de luchthaven van Lelystad voor de belangeloze medewerking.