Zoeken

Test: Triumph Daytona 675

Pagina 5

10 oktober 2007
Inhoudsopgave
Test: Triumph Daytona 675
Pagina 2
Pagina 3
Pagina 4
Pagina 5
Pagina 6

Conclusie

Triumph_Daytona675_IMG_0324.jpg

Dat Triumph met de Daytona 675 een regelrecht schot in de roos heeft afgevuurd is iets wat wij, een kleine week en ruim vijftienhonderd kilometer verder, alleen maar kunnen beamen. De vraag of deze fiets de supersport IBOTY-titel van 2006 waard is kunnen we dan ook volmondig en alleen met ja antwoorden. Triumph_Daytona675_IMG_0948.jpgNet als de vraag: "Hadden we deze fiets niet een jaar eerder moeten testen," maar dat even terzijde. Zoek je een allround motorfiets waarmee je gezellig met vriendin achterop een toerritje op zondagmiddag over de Utrechtse heuvelrug wilt maken, laat dan deze Brit aan je voorbij gaan. Zoek je daarentegen een fiets om flink over 't circuit te raggen, jammer je niet om een zere pols tijdens die file op weg naar dat circuit, en heeft je vriendin nét die cursus Yoga met succes weten te doorlopen, dan is deze Triumph het helemaal voor jou.

Niet voor niets dat, twee weken na onze test, tijdens de Motorsalon in - wederom - Parijs de fabriek officieel bekend wist te maken vanaf komend seizoen middels het Italiaanse Scuderia Caracchi Racing Team deel te zullen nemen aan het WK Supersport, waar hij ongetwijfeld de Japanse concurrenten het enorm lastig zal gaan maken. 

Kan ook niet anders met zo'n fiets én Nannelli aan het stuur. En dan hebben we het nog geeneens gehad over z'n gemene uitstraling en het waanzinnige geluid wat de motor weet te produceren, want alleen dát al maakt dat ie aangeeft gehakt te zullen maken van z'n Japanse concurrentie. En, zo leerde ons deze test, met gemak...

  • Compacte bouw
  • Vermogensafgifte
  • Ready to race


  • Pijnlijke polsen bij stadsverkeer
  • Geen instelbare stuurdemper
  • Uitlaatwarmte

Meer foto's van deze Triumph zijn te vinden in onze wallpaper sectie.

Met dank aan: Goedhart Motoren voor het beschikbaar stellen van de motor.