Test: 1910 Pierce Four
Technische gegevens
7 oktober 2017
Merk/model | Pierce Four |
Motor | |
Type | Viercilinder lijnmotor |
Koelsysteem | luchtkoeling |
Cilinderinhoud | 652 cc |
Boring x slag | 57,15 x 63,5 mm |
Compr. verh. | 4.0:1 |
Klepaandrijving | Stoterstangen zijklepper, twee tandwielaangedreven nokkenassen |
Ontsteking | Berling M42 Magneto |
Starter | Trappers |
Benzinetoevoer | Enkele Breeze spray-type carburateur |
Smering | wet sump |
Vermogen | 7 pk @ 3.000 tpm |
Koppel | n.o. |
Transmissie | |
Aantal versnellingen | 2 |
Eindoverbrenging | cardan |
Koppeling | meerplaten droge automatic koppeling (twee metalen, een frictie) |
Chassis | |
Frame | 89 mm 18-Gauge buisframe met motor als dragend deel, inwendig van koperlaag voorzien om te fungeren als olie- en benzinetank |
Wielbasis | 1.650 mm |
Balhoofdhoek | n.o. |
Naloop | n.o. |
Vering voor | Pierce Hygienic Cushion Frame leading-link met veerdemping |
Vering achter | geen |
Veerweg voor | n.o. |
Veerweg achter | n.v.t. |
Voorrem | geen |
Achterrem | 178 mm externe wrijvingsband en interne tegengesteld-trappen drum |
Voorband | 28 x 2.50 Boxer beaded-edge |
Achterband | 28 x 2.50 Boxer beaded-edge |
Afmetingen | |
Lengte | n.o. |
Breedte | n.o. |
Hoogte | n.o. |
Zadelhoogte | n.o. |
Gewicht | 125 kg droog |
Tankinhoud | 6,6 liter |
Reserve | n.v.t. |
Gegevens | |
Topsnelheid | 100 km/u |
Bouwjaar | 1910 |
Fabrikant | Pierce Cycle Company, Buffalo, NY, USA |