Introductie: Kawasaki ER-6n
Introductie: Kawasaki ER-6n
Toen zo ergens van de zomer het nieuws naar buiten kwam dat er een nieuwe versie van de ER-6n zou komen, hield ik mijn hart vast. Ik was namelijk nogal verzot op de ‘oude’. Wat mij betreft kon een motor niet beter. Waarom méér pk’s, méér aerodynamica, méér frutsels? Nergens voor nodig, de ER-6n was precies goed. Ik zat er lekker op, kon er ondanks mijn onervarenheid meteen supergoed mee overweg en hij zag er nog goed uit ook. Maar goed, stilstand is achteruitgang, weten ze ook in Japan, dus moest er een nieuwe ER-6n komen, dús hield ik mijn hart vast.
Inmiddels, na twee dagen op het gedeeltelijk zonovergoten Mallorca, rijdend door dorpen met klinkende namen als Valldemossa, Andratx en mijn favoriet, Banyalbufar, weet ik dat mijn paniek onterecht was. Fun to ride was het uitgangspunt van de ER-6n, en lol heb je met de nieuwe versie net zoveel! Bovendien ziet hij er weer een stukje beter uit. Iets agressiever, iets mannelijker, iets bruter - al is het natuurlijk geen testosteronbom.
Tekst: Amir Andriesse
Fotografie: Kawasaki