Zoeken

Test: Yamaha Ténéré 700

Conclusie

9 oktober 2019

De nieuwe Ténéré is een echte motor voor globetrotters die hun avonturen op straat en in het terrein beleven – en niet alleen in de kroeg. Hij heeft dan ook geen overbodige liflafjes waar je aan de bar furore mee kunt maken maar waar je op straat niets aan hebt: in plaats daarvan biedt hij een goede wegligging op straat en offroad, een enorm brede powerband voor alle rijstijlen en veel praktische details die Ik vind het wel mooi geweest, de groeten...je gaat waarderen als je ermee op pad gaat. Hij mag misschien minder opwinding bieden dan een KTM 790 Adventure R, maar is ook ruim 4000 euro goedkoper: Voor 11.599,- heb je een echte wereldfiets! Yamaha biedt daarbij nog een tweetal accessoire-pakketten: “Onze” Ténéré was voorzien van het Rally pakket met Akrapovic sportuitlaat een hoger zadel een radiator-protector, een koplampbeschermer, een aluminium kettingscherm, LED knipperlichten en een andere nummerplaathouder. Dit pakket kost € 1.668,51. Daarnaast is er nog een Explorer pack, met Aluminium zijkoffers (35 liter / 37 liter), een mono-seat bagagerek, valbeugels, een heavy duty carterplaat en een middenbok. Dit pakket kost € 1.903,50.

 

Brede powerband, betrouwbaar stuurgedrag, strakke wegligging, goede offroad-eigenschappen

Blok steekt rechts uit, ruitje niet heel stil, zithoogte met Rallyzadel wel erg hoog