Test: Mash Dirt Track 6.5 en Dirt Track 250
Conclusie
Een jaar na de lancering van de Dirt Track 50 en Dirt Track 125 heeft Mash de kekke Flat track familie met nog eens twee modellen uitgebreid: de Dirt Track 250 en Dirt Track 6.5, waarvan de laatste nu al als een nieuwe mijlpaal van het nog jonge Franse merk kan worden gezien. Geen wielrenner te bekennen hier vandaag. Zitten zeker nu voor de tv Tour de France te kijken. BeterDe Dirt Track 6.5 is het eerste model in de Mash’ line-up dat wordt aangedreven door de nieuwe 40 pk 644cc eencilinder, die in de toekomst ook in andere modellen terug te vinden zal zijn.
Met de Dirt Track 6.5 heeft Mash een belangrijke stap gezet in de jacht op een breder publiek en na met zowel de 6.5 als de 250 heerlijk door Nederlands en Belgisch Limburg te hebben gestuurd zijn we ervan overtuigd dat de toekomst van het Franse merk zonnig zal zijn. De Dirt Track 6.5 is het levende bewijs dat motoren echt niet gecompliceerd hoeven te zijn. Twee wielen, een stuur, een zadel en een blok, meer dan dat heb je niet nodig om even heerlijk uit te kunnen waaien.
Tel daarbij op dat de Dirt Track familie echt kek is om te zien en ook nog eens superbetaalbaar is – als je 7.000 euro op tafel legt voor de Dirt Track 6.5 krijg je van je dealer zelfs nog een paar euro terug, de Dirt Track 250 gaat zelfs voor slechts € 4.798 over de toonbank – en we zouden echt niet weten waarom dit niet succesvol zou zijn. De Dirt Track 6.5 en Dirt Track 250 zijn Ducati’s Land of Joy, maar dan voor een betaalbare prijs.
Stukje offroad is natuurlijk leuk, maar Flat track zou veel toepasselijker zijn geweest. Wacht even, dat brengt ons op een idee...
Veel lol voor weinig centen, kek design, meer heb je niet nodig
banden zien er cooler uit dan ze sturen, remhendel had instelbaar mogen zijn