Test: Triumph Thruxton R
Conclusie
12 april 2016
Inhoudsopgave |
---|
Test: Triumph Thruxton R |
Terug naar de basis |
Herkenbaar |
Conclusie |
Technische gegevens |
Twaalf jaar na de lancering van de Thruxton 900 heeft Triumph de klassieke caféracer grondig vernieuwd als onderdeel van de nieuwe Bonneville familie. De Thruxton wordt aangedreven door een ‘high performance’ versie van de nieuwe 1.200cc 270° paralleltwin, die als ‘high torque’ versie dienst doet in de nieuwe Bonnneville T120. Zeker de sportieve Thruxton R die in Portugal werd voorgesteld raakte bij ons de juiste snaar: n
iet alleen ziet de R er bijzonder gelikt uit, bovendien lijkt de fiets zijn sportieve aspiraties waar te kunnen maken. Van écht testen was vanwege het ongekend drukke verkeer en dientengevolge te langzame tempo niet echt sprake, maar dat de Thruxton R veelbelovend is staat als een paal boven water. Hij deed mij nog het meest denken aan de oude Ducati Sport1000, maar dan zoals die retro-klassieker eigenlijk had moeten zijn. Voor dat moois moet echter wel diep in de buidel worden getast: de standaard Truxton kost in Nederland € 13.900 (€ 12.900 BE), voor de door ons gereden Thruxton R moet zelfs € 15.900 (€ 14.800 BE) worden neergelegd.- sterk blok, geluid, looks, feedback, afzien
- Portugese zondagsrijders, afzien