Dubbeltest: BMW C650 Sport en C650 GT
Conclusie
Inhoudsopgave |
---|
Dubbeltest: BMW C650 Sport en C650 GT |
Urban Mobility |
Hooliganisme |
Conclusie |
Technische gegevens |
Met de 2016 editie van het benzine gestookte scooter platform heeft BMW niet alleen de benaming een stuk logischer gemaakt door C600 Sport te veranderen in C650 Sport, maar – en dat is uiteraard veel belangrijker – beide scooters op een nog hoger niveau gezet. Kon de eerste generatie zich vanuit het niets direct al meten met de top van het scooter segment, staat dat bij deze tweede generatie helemaal buiten kijf. Op het nog niet perfecte Side View Assist en de ietwat onhandige vulopening na is er niks op BMW’s maxi-scooters aan te merken.
Toch vragen we ons af of deze tweede generatie BMW Scooters nu wel bij het grote publiek aan zal slaan. Aan de scooters zelf ligt het zeker niet, die waren al goed en zijn nu alleen nog maar beter geworden. Misschien hadden de Duitsers er slimmer aan gedaan om niet de scooters zelf, maar het verkoopkanaal een update te geven. Scooters zijn nu eenmaal een totaal andere wereld dan gewone motoren.