Vergelijk Triumph Street Triple RX en BMW F800R
Conclusie
Inhoudsopgave |
---|
Vergelijk Triumph Street Triple RX en BMW F800R |
Koe bij de horens |
Kwajongensstreken |
BMW F800R |
Triumph Street Triple Rx |
Conclusie |
Technische gegevens |
We haddden natuurlijk nog veel meer motoren bij elkaar moeten zetten. We hadden minstens zes, zo niet nog meer merken naast elkaar kunnen zetten. Maar daar gaat het nu dan ook niet om, een ‘ultieme, algemene en overkoepelende’ test met ‘de uitkomst der uitkomsten’ komt nog wel eens. Wat we wel hebben is een testje van twee motoren die niet stil hebben gezeten en voor 2015 dus nieuw en verbeterd zijn. EOpenluchtmuseum gehad, hapje bij de Mac gehad, nu even naar de speeltuinn dat zijn ze dan ook, hoewel niet spraakmakend veel. Is dat nodig dan? Vooralsnog niet, voor zover zijn deze twee nog fris genoeg om een verantwoorde keus te zijn voor iedereen die zo’n 10 à 11 duizend euro te besteden heeft en in een land als Nederland woont. Want heb je hier bij ons echt een racer nodig? Of een Adventurebike? Nee toch? Voor een land met het formaat van ons land is er geen afstand zo groot om echt over heel veel uitgebreide pakketten te willen beschikken. Windbescherming? Dat zou betekenen dat je op de snelweg rijdt en dat is per definitie niet leuk. Lange veerwegen? Op ons wegennet? Bagage? Mwa…. En zou je dat wel willen, dan houdt niemand je tegen maar dan mis je het punt.
Soms hoef je gewoon niet zoveel moeite te doen om het wel onwijs naar je zin te hebben. soms moet je het juist simpel houden en kom je er achter dat je met minder juist méér kunt. Of blijkt dat je twee straten verderop een alleraardigst parkje hebt liggen. Of die molen in de buurt gewoon te bezichtigen is. Of je in de binnenstad niet alleen zo leuk op een terrasje kunt zitten, maar dat daar ook ooit een beroemde veldslag heeft plaatsgevonden. Wat nou, saai?