Vergelijk Triumph Street Triple RX en BMW F800R
BMW F800R
Inhoudsopgave |
---|
Vergelijk Triumph Street Triple RX en BMW F800R |
Koe bij de horens |
Kwajongensstreken |
BMW F800R |
Triumph Street Triple Rx |
Conclusie |
Technische gegevens |
Weten we nog dat de eerste F800 uitkwam? In eerste instantie als 'S' uitvoering, met een topkuipje. Maar er was wel meer bijzonder, want de naam suggereert al dat de F800 de opvolger zou zijn van de evergreen F650. Alleen was letterlijk alles anders, er kwam een cilinder bij, de oorspronkelijk 'allroad' achtige machine werd plots een straatmotor en noem maar op. En oh ja, het ding had een enkelzijdige achterbrug en riemaandrijving. Die heeft snel het veld moeten ruimen nadat bleek dat dat toch niet zo eenvoudig overkwam als het leek. Of omdat Chris Pfeiffer liever met kettingen werkte op zijn stuntmotor, dat kan ook. De F800 heeft altijd een aparte rol gespeeld en het is te danken aan de volhardign van het merk en het succes van de 800 GS dat ook de andere modellen hun doorgang hebben gevonden. Daarmee is de nieuwe F800R het bewijs en nu begint de motor zo langzaamaan echt z'n plek in de roedel te vinden. Van 'lichtgewicht ouwelullenfiets' naar 'one of the guys', het lijkt alsof BMW het goed gespeeld heeft.
Aan de uitrusting ligt het niet. En toch hebben we het hier over een 'budget'fiets. Ach, vroeger had je pas echt budget...
Verplichte Akra is leuk, verplichte Db-killer doet het toch weer wat teniet. Onderkuipje is eh, 'erg BMW', maar werkt optisch wel
- Het is een BMW, geluid, vermogen
- Het is een BMW, trilt wat meer, voelt wat meer... BMW