Vergelijk KTM Duke 390 en Kawasaki Z300
KTM 390 Duke
Inhoudsopgave |
---|
Vergelijk KTM Duke 390 en Kawasaki Z300 |
Vol verrassingen |
Schepje bovenop |
Kawasaki Z300 |
KTM 390 Duke |
Conclusie |
Technische gegevens |
Slim? Kawasaki slim? Pah! Hier heb je slim: alsof KTM de hele regelgeving al had zien aankomen heeft de Oostenrijkse ploeg in samenwerking met Bajaj een platform neergezet waar je u tegen zegt: drie motoren die grotendeels hetzelfde pakket delen maar in cilinderinhoud en prestaties steeds een stapje hoger staan. Zet daar nog eens evenveel gekuipte versies bij en je ziet hoe slim dat echt is. Bovendien betekenen hoge aantallen lage kosten, dus kunnen Duke en RC voor een heel nette prijs goed uitgerust voor de dag komen. Daarbij zijn de rijeigenschappen ook prima op niveau en is er qua afwerking al evenmin veel aan te merken. En dan zijn er nog de accessoires. Niet noodzakelijk in een pretpakket als bij Kawa, maar voordat je door de catalogus heen bent heb je je motor echt volledig volgepimpt.
Het eerste wat je zou willen vervangen is natuurlijk de uitlaat, terwijl het origineel eignelijk best slim in elkaar zit. Teller is informatief, maar ook redelijk priegelig
Laat het maar aan KTM over om het er net effe anders uit te laten zien. Radiale rem, jawel! En dan die achterbrug...
- vermogen, snelheid, flitsend gedrag, zitpositie
- zachte vering, snel uit balans