Vergelijk KTM Duke 390 en Kawasaki Z300
Kawasaki Z300
Inhoudsopgave |
---|
Vergelijk KTM Duke 390 en Kawasaki Z300 |
Vol verrassingen |
Schepje bovenop |
Kawasaki Z300 |
KTM 390 Duke |
Conclusie |
Technische gegevens |
Kawaski snapt het wel; na de Ninja 250 en de veranderende rijbewijseisen was het niet meer dan logisch dat hier op ingespeeld zou worden. En hoe.. de Z300 mag dan nagelnieuw zijn, het idee is duidelijk. Net als de Ninja300 moet dit een verkooptopper worden en de motor heeft daar dan ook alles voor in huis: goede zitpositie, een heel erg gelikt uiterlijk, laag gewicht, plenty wendbaarheid en bovendien voldoende vermogen voor ons Hollandse zuurpruimen. Tel daar een afwerking bij op waar niets op af te geven is en je hebt een heel goede basis voor een succesverhaal. En al zorgt die Akra nu eens écht voor merkbaar verschil, dat kleine beetje extra kosten is nog prima te overzien. Een beetje slimmerik doet zichzelf dat plezier.
Hoewel ze steeds beter hun best doen, is de Kawa nog altijd typisch Japans. Wel netjes, maar weinig uit de band springend dus. Teller is goed afleesbaar, minder essentiele zaken zijn eh.. minder duidelijk.
Zoals zo'n achterbrug, dat is dan weer typisch Japans budgetdenken. Zelfde verhaal met de rem, die is adequaat maar om te zien niet indrukwekkend
- spuplesse, afmetingen, 'feel', stabiliteit
- hard geveerd, banden kunnen beter