Test: Yamaha XSR700
Conclusie
6 november 2015
Inhoudsopgave |
---|
Test: Yamaha XSR700 |
Drie pilaren |
Feest van herkenning |
Conclusie |
Technische gegevens |
Dus wat is de XSR nou precies? Een MT met een persoonlijkheidsstoornis of een geniaal idee? Of beide? Om de XSR simpelweg een MT deel twee te noemen doe je ‘m toch net teveel tekort. Natuurlijk, technisch gesproken is er niks nieuws onder de zon, maar niemand haalt h
et in z’n hoofd om de Scrambler een Monster met een masker te noemen, toch? En zo is het toch wel, wat Ducati gedaan heeft, doet Yamaha ook en terecht. Waarom ook niet? met de XSR bedient Yamaha meerdere doelgroepen, de (her)opstappers en lieden die op zoek zijn naar een lichte en handzame fiets, de retroliefhebbers die op zoek zijn naar een nieuw antwoord op de XS van veertig jaar geleden en de customisers die nu niet alleen zichzelf kunnen voorzien van jeans, petjes, baarden en knotjes maar ook hun motor in elke denkbare vorm kunnen versleutelen, met dit als basis. En zet ze eens naast elkaar, welke heeft dan meer uitstraling? Goed, dat is persoonlijk, maar als je het ons vraagt is de XSR stiekem toch de motor waar onze voorkeur voor uitgaat. En het mooie is: zo duur is ie nog steeds niet.De XSR is de eerste nieuwe telg in de Faster Sons familie, maar niet de laatste. Het is nog maar een aankondiging van wat komen gaat. En om ons alvast warm te maken krijgen we op het eind nog een heel klein tipje van de sluier: iets met een MT09, Roland Sands en… Kenny Roberts.
- Looks en actie gecombineerd, dat zegt toch genoeg
- Minpunten? kijk nog eens goed... zie jij minpunten?