Test Suzuki Address 110
Conclusie
Inhoudsopgave |
---|
Test Suzuki Address 110 |
Kleermaker of kliermaker? |
WMTC, da's toch van de Village People? |
Conclusie |
Technische gegevens |
Achtentwintig jaar en 640.000 verkochte units na de lancering de eerste Address, die in die bijna drie decennia in verschillende uitvoeringen op de markt is gezet, heeft de Nederlandse importeur de voor 2015 flink vernieuwde Address 110 naar ons kikkerlandje gehaald. DWat nou lachen naar het vogeltje? Is dit stoer of is dit stoer?e scooter oogt lekker fris en is dankzij z’n compacte afmetingen ideaal voor het stadse verkeer, waar als het duiveltje op je schouder meekijkt nog best asociaal doorheen kan worden gescheurd. De ruimte onder het zadel is groot genoeg voor de forens, terwijl ook het verbruik lachwekkend is.
Met 1,97 liter op 100,6 kilometer bleek het verbruik in de praktijk zelfs iets zuiniger te zijn dan de geclaimde waarde van 2,04 liter op 100 kilometer, maar daarvoor moesten we wel tot het uiterste gaan. Een gemiddelde waarde geeft wat dat betreft een veel reëler beeld en die is met 1 op 38,4 nog altijd niet verkeerd. Jammer is wel dat de tankmeter zo negatief is, met de meter tegen het rode gebied heb je nog twee liter reserve en dat is bijna de helft van de tankinhoud.
Mocht het brandstofverbruik je nog niet over de streep hebben getrokken, dan misschien z’n prijs: De Address 110 gaat voor slechts € 1.899 over de toonbank en dat is goedkoper dan menig bromscooter.
Kijk, nu heb je tenminste een reden om te lachen.
- gooi- en smijtfietsje, best ruim en comfortabel, verbruik
- actieradius, karig display