Test: Motus MST en MST-R
Conclusie
Inhoudsopgave |
---|
Test: Motus MST en MST-R |
Muscle-V4 |
Indian Summer |
Conclusie |
Technische gegevens |
Zeven jaar na de onthulling van het eerste concept in 2008 heeft Motus de MST en MST-R All American sporttour motoren in productie genomen. De R-uitvoering is een sportfiets waar je koffers aan kunt hangen, maar de MST is een echte sportourer en een erg prettige allrounder in de echte wereld. En dat zegt alles over het Motus pakket - de fietsen zijn met $30.975 en $36.975 voor de R (excl. B.T.W.) zeker niet goedkoop, maar buiten het binnenkort verplichte ABS (waar volgens Lee Conn hard aan wordt gewerkt en begin 2016 zal worden geïntroduceerd) bieden beide modellen waar voor hun geld.
De MTS en MTS-R hebben een uniek motorontwerp met verkwikkende performance, zijn extreem comfortabel op lange afstand en hebben (afgaand op de intensief gebruikte fietsen waarop ik reed) een goede kwaliteit en afwerking. Vergis je niet, de Motus is een serieuze en goed bedachte poging een gat in de markt te vullen dat tot op heden volledig door de andere Amerikaanse fabrikanten is genegeerd. De fietsen zijn overduidelijk ontwikkeld door mensen die zelf lange afstanden rijden en weten wat ze willen – iets dat beduidend sportiever is dan een Harley-Davidson Electra Glide of Victory Vision.
Stel, je zou zelf winnaar van de nieuwjaarsloterij zijn en ineens de financiële middelen hebben om vanaf scratch je eigen sporttour motorfiets te ontwerpen en ontwikkelen. Zou die zoveel anders zijn dan de Motus MST?