Zoeken

Test: Kawasaki 2015 Versys 1000

Conclusie

9 januari 2015

Kawasaki 2015 Versys 1000
Hoezo slaat dit nergens op?

Slechts twee seizoenen heeft het geduurd voordat Kawasaki tot haar zinnen is gekomen en de Versys 1000 grondig heeft vernieuwd. Aan de rijeigenschappen lag het niet, die lagen bij de eerste versie al op het niveau van een sportieve groottoerist. Dat de koffers nu mooi in het ontwerp zijn meegenomen wat een lelijk montageframe overbodig hKawasaki 2015 Versys 1000Het is toch de sportiefste in z'n klasse? Nou dan. Punt.eeft gemaakt en nu met de contactsleutel te openen zijn is zeker een plus, maar we denken niet dat veel mensen zich daaraan hebben gestoord. Aan het uiterlijk des te meer, en dat is voor Kawasaki dé reden geweest voor deze transformatie. Niet langer meer de lelijke eend in de bijt of de Quasimodo onder de Chippendales.

Door velen werd de Versys 1000 als tweewiel-equivalent van de Fiat Multipla gezien. Dat was een praktische auto pur sang, maar werd door het grote publiek om z’n lelijkheid vergruisd. Totdat Fiat het ontwerp onderhanden nam en de Multipla een fraaier voorkomen kreeg, waarna er ineens een grote vraag naar dat oude model kwam dat ineens als cult werd gezien. En dat zou bij deze Versys 1000 ook zo maar eens het geval zou kunnen zijn.

Kawasaki 2015 Versys 1000

  • uiterlijk, sportief en comfortabel, souplesse motorblok, remmen
  • licht is anders, geen stuurbediening display, geen cruise control