Test: Honda F6C
Conclusie
Inhoudsopgave |
---|
Test: Honda F6C |
Bloedverwant |
Nieuw Record |
Conclusie |
Technische gegevens |
In tijden van naakte overheersing biedt de Honda Goldwing F6C een aangename afwisseling binnen de Goldwing serie. De F6C oogt enorm imposant, wat nog indrukwekkender wordt als je hebt plaatsgenomen en de motor rechtop hebt gezet, maar blijkt daarna verrassend gemakkelijk te manoeuvreren te zijn. Alsof de overdaad aan kilo’s als chocola gesmolten is voor de zon. Eenmaal aan de lange wielbasis gewend kan er nog best met de F6C worden gestuurd en mocht je geen held in de bochten zijn, geen nood, dankzij het massieve koppel van 167 Nm ben je heer en meester op het rechte stuk. En dat alles met een gemiddeld verbruik van ruim één op zestien.
Als ontspanning iets is waar je met motorrijden naar op zoek bent, dan is deze zwaarlijvige anabolenfabriek een serieuze kandidaat. De volgende keer alleen wel graag met cruise control, en als we dan toch bezig zijn, treeplanken en hak/teen schakeling zou de F6C ook niet misstaan.
- ontwerp & afwerking, geraffinneerd & krachtig blok, goede mix sportiviteit & comfort, verbruik
- prijs, geen treeplanken, geen hak/teen schakeling, waar is de cruise control?