Test: BMW 2015 R 1200 R
Conclusie
Inhoudsopgave |
---|
Test: BMW 2015 R 1200 R |
En dat is vier... |
De alles is ander show |
Conclusie |
Technische gegevens |
Negen jaar na de introductie van de R 1200 R – destijds als opvolger van de R 1150 R – heeft BMW de Roadster zowel motorisch als rijwieltechnische een complete metamorfose gegeven, waarbij het vermogen is gestegen tot 125 pk en de Telelever voorwielophanging in de kliko is gedaan. Een metamorfose die van een brave borst een sportief, maar nog steeds wel comfortabel scheurijzer heeft gemaakt.
Met een prijskaartje van € 14.650 lijkt de R 1200 R best concurrerend geprijsd, alleen in BMW traditie ben je er dan nog niet. Voor alle extra’s moet worden bijbetaald – naast de rijpakketten heeft BMW nu voor het eerst ook met “Style 1” en “Style 2” pakketten voor een speciale kleur – waardoor het uiteindelijke prijskaartje zomaar twee- tot drieduizend euro duurder uitvalt.
- koppelsterke en trillingsvrije motor, handling, uitgebreid accessoirepakket
- goedkoop is anders dankzij optiepakketten, voor grote rijders te sportieve kniehoek