Test: Ducati Monster 821
Conclusie
Inhoudsopgave |
---|
Test: Ducati Monster 821 |
Ducati is Bologna |
Part of the Futa |
Conclusie |
Technische gegevens |
Met de lancering van de Monster 821 heeft Ducati de vierkleps Monster familie aan de onderkant uitgebreid. De motor is niet de naked met het meest flitsende stuurgedrag en is voor sportieve begrippen zacht afgeveerd, maar geeft zoveel vertrouwen dat ‘ie te allen tijde heerlijk uit te melken is, terwijl ook een tourrit met de Gold Wing club prima is te doen.
Met een prijskaartje van € 12.290 (€ 11.790 voor de M821 Dark) is de Monster 821 ten opzichte van z’n concurrenten weliswaar wat duurder geprijsd, maar voor dat extra geld krijg je wel een uitgebreid en nagenoeg perfect elektronicapakket met 3 rijmodi, 8 standen tractiecontrole en 3 standen ABS. Tel daarbij op dat het 11° Testastretta motorblok enorm soepel, zuinig en onderhoudsvriendelijk is en we zouden niet weten waarom deze Monster 821 geen verkoopsucces voor Ducati zou kunnen zijn.
- soeplesse motorblok, geluid (klinkt vetter dan een M1200), gasrespons Sport/Urban, geeft veel vertrouwen om te blaffen
- remmen overkill voor voorvork, voorvork niet instelbaar, warmteontwikkeling bij verkeerslicht