Test: BMW K1600 GTL Exclusive
Conclusie
Inhoudsopgave |
---|
Test: BMW K1600 GTL Exclusive |
Doe maar |
Omdat het kan |
Conclusie |
Technische gegevens |
Dat BMW met de K1600 een vette zescilinder kiloknaller in huis heeft, daar zijn we op de redactie sinds z’n komst in 2010 unaniem overtuigd. Ondanks z’n forse afmetingen en dito gewicht bleek de zescilinder behoorlijk sportief te sturen te zijn. Dat de K1600 echter ook het toonbeeld van luxe en comfort kan zijn bewijst BMW met deze K1600 GTL Exclusive waarvan het motto hoogstwaarschijnlijk was: omdat het kan.
Voor de K1600 GTL Exclusive moet met een prijskaartje van € 34.500 wel diep in de buidel worden getast, maar daarvoor krijg je haast het standaard al niet te misselijke accessoirepakket van de GTL een Keyless Ride, Hill Start Control, een nieuw en luxer zadel, een nieuw instrumentarium met uitgebreidere functionaliteit, LED-dagrijverlichting en een folieantenne die in de topkoffer is verwerkt. Alleen, voor dat geld hadden we standaard ook navigatie verwacht.
- potente motor, haast perfecte uitrusting, opmerkelijk wendbaar
- forse prijs, fors gewicht, remmen slecht doseerbaar, navigatie niet standaard