Test Aprilia RS4 125 Big Bore
Conclusie
Inhoudsopgave |
---|
Test Aprilia RS4 125 Big Bore |
Briljant |
Vrij ademen |
Bevredigend |
Conclusie |
Technische gegevens |
Vandaar ook de referentie eerder aan een groepje gelijkgezinden: iets anders kun je er eigenlijk niet mee. Dankzij onze A1-wetgeving is de kit sowieso illegaal als je aan je 125je gebonden bent, heb je de overstap gemaakt dan is het wel een idee, maar mag je op de weg met 35 kW rijden. Dus ben je voor de Aprilia sowieso toegewezen op het circuit, net als bijvoorbeeld de NSF- R125- of KTM RC390-cup. Dat is dan ook precies waar Filip Engels op toespeelt en de reden dat hij deze machine als demonstratiemodel voor heeft opgebouwd. In cupvorm zou de Aprilia, net als Honda, Yamaha en KTM, een leuk alternatief kunnen zijn. Neem een X aantal machines in gelijke trim, zet daar een stel jongelingen op en laat ze los op een circuit. Precies daarvoor is de kit ideaal. Bied het als pakket aan met motor, cilinderkit, paar setjes banden en nog wat spullen voor één scherpe prijs en je kunt concurreren. Wat ons betreft zit daar wel muziek in.
Bekijk hier een filmpje, inclusief hoorbaar werkende quickshifter en gillende achterband: