Test: Aprilia Caponord 1200
Conclusie
Inhoudsopgave |
---|
Test: Aprilia Caponord 1200 |
Kleine dorst |
Belgische frieten |
Conclusie |
technische gegevens |
Een jaar na onze eerste kennismaking met de Travel Pack versie is de Aprilia Caponord 1200 onze reisgezel tijdens een trip naar onze Zuiderburen geweest, waar de Allroad uit Noale zich van z’n betere kant heeft laten zien. Een betere kant die zo goed is, dat onze minpunten van vorig jaar als sneeuw voor de zon waren gesmolten: dankzij het ontbreken van de middenbok was de grondspeling ditmaal prima voor elkaar, terwijl de in basistrim al goede 'conventionele' vering eenvoudig af te stellen is voor wie het net wat sportiever of juist comfortabeler wil, waar we het met de ADD demping van de Travel Pack behoudens de veervoorspanning met de gekozen setting van Aprilia moesten doen.
Belangrijker is echter het brandstofverbruik, dat nu aanzienlijk is verbeterd dankzij de nieuwe software die Aprilia beschikbaar heeft gesteld. Schreven we vorig jaar nog dat je met de Caponord probleemloos naar de Noordkaap zult kunnen gegaan, vooropgesteld dat je Shell als hoofdsponsor hebt, nu kunnen we geen enkel excuus meer bedenken waarom je niet naar dat Noordelijke punt zou gaan. Aan de Caponord ligt het in ieder geval niet meer. En dan hebben we het geeneens gehad over z'n prijs, die met nét geen vijftien ruggen best scherp te noemen is.
- verbruik, goede feedback, goede windbescherming, sterke twin, prijs
- motor zeurt bij constante snelheden tot 80 km/u, tractiecontrole niet instelbaar tijdens het rijden