Introductie: Kawasaki J300
Conclusie
Inhoudsopgave |
---|
Introductie: Kawasaki J300 |
Het moet niet gekker worden |
Scooter met groen bloed |
Conclusie |
Technische gegevens |
Als antwoord op de stijgende behoefte aan oplossingen voor het steeds verder dichtslibbende verkeer in ’s werelds metropolen heeft Kawasaki op de Europese markt haar eerste motorscooter gelanceerd. D
e J300 is het resultaat van een samenwerking die Kawasaki met het Taiwanese Kymco is aangegaan en heeft voor beide partijen een win-win resultaat. Win voor Kawasaki, omdat het zich aandeel zal weten te verschaffen in de steeds interessanter wordende motorscootermarkt, en win voor Kymco omdat het via Kawasaki in Europa meer omzet zal gaan genereren.Voor de J300 nam Kawasaki de Kymco Downtown 300i als uitgangspunt, die op alle fronten naar een hoger niveau is getild. De scooter ziet er beduidend beter uit en is kwalitatief van een hoger niveau, terwijl ook de stuureigenschappen nét dat beetje sportiever zijn.
Voor het prijskaartje van € 5.490 gaat de J300 in Nederland over de toonbank - voor het door ons gereden SE model moet € 150 meer worden neergelegd - en daarmee is deze Kawa best scherp geprijsd. Het is weliswaar meer dan Kymco voor de Downtown 300i ABS vraagt, maar dankzij de betere kwaliteit, het betere dealernetwerk én het hogere vertrouwen dat de Europese consument in de merknaam Kawasaki heeft zullen er ongetwijfeld ten opzichte van de Downtown een veelvoud aan J300's over de toonbank gaan.
Een handrem, banden met goede grip en meer ruimte onder het zadel en het was helemaal perfect geweest.
- Kawa look en feel, pittig motorblok, sportief en comfortabel
- geen handrem, opbergruimte houdt niet over, bedroevende grip Maxxis Pro banden in de regen