Introductie Bridgestone S20 Evo
Conclusie
Inhoudsopgave |
---|
Introductie Bridgestone S20 Evo |
Veranderende markt |
Lokale buien |
Conclusie |
En wat van de band? Licht insturen kunnen we een vinkje bij zetten, ware het niet vanwege de eerste voorzichtigheid in het nat dan waren waarschijnlijk nog veel meer bochten te vroeg ingestuurd en een apex te dichtbij gelegen. Lijn houden is prima in orde, corrigeren ook. Moet wel, willen we niet door de berm rijden maar het is ook puur een kwestie van oplichten en doorrijden. Onder hard remmen reageert de band eveneens voorbeeldig en remmend insturen gaat niet zwaarder dan je mag verwachten. Dat de achterband er wat protesterend achteraan kwispelt is geen enkel probleem, stuurloos is het nog zeker niet. Door de nattigheid duurt het wat langer om er echt vertrouwen in te hebben, maar eenmaal die drempel voorbij is dat ook geen belemmering meer en kun je na een fijn korte opwarmtijd snel de spreekwoordelijke beuk erin gooien. Dus mocht je je bandenwarmers vergeten zijn; een á anderhalve ronde later haal je je maten wel weer in. En de levensduur? Moeilijk te zeggen in een halve dag natuurlijk, hoe fanatiek er ook gereden wordt. Qua tekening zijn het vooral de lichtere en naked motoren die er voorbeeldig uit zien, bij de BMW en Fireblade laat de rechtsgeorienteerde baan zich wel wat zien. Qua grip niet kwalijk, met betrekking tot de levensduur.. zullen we gewoon nog moeten zien tot de eerste praktijkresultaten binnen zijn.