Test: Suzuki Inazuma 250
Conclusie
Inhoudsopgave |
---|
Test: Suzuki Inazuma 250 |
B-King Mini-Me |
Sushi, of toch Loempia Speciaal? |
Conclusie |
Technische gegevens |
Twee jaar na z’n lancering op de Aziatische markt heeft Suzuki de Inazuma 250 ook in Europa uitgebracht. Een motor die volgens Suzuki als Japanse bliksemflits voor in de stad moet worden gezien, waarmee ook de (snel)wegen buiten de stad niet hoeven te worden geschuwd. Nu is die bliksemflits wat ons betreft een brug te ver, maar het is zeker een fijne fiets voor in de stad, waarmee ook buiten de stad nog goed kan worden gestuurd. De motor beschikt over een ontspannen zit, neutrale stuureigenschappen en dito remmen, en heeft dankzij z’n hoge topsnelheid van 150 km/u genoeg reserve om ook op de snelweg met het vlotte verkeer mee te komen. De geclaimde zuinigheid van 1 op 30 (zelfs 1 op 40 volgens de Japanse Suzuki website) werd door ons niet gehaald, maar met een gemiddeld verbruik van 1 op 24 doet de Inazuma nog altijd geen pijn in je portemonnee.
- zithouding, volwassen looks, neutrale stuureigenschappen, topsnelheid
- vering stug bij verwerken boomwortels, weinig gevoel in voorrem, verbruik