Introductie: Ducati 899 Panigale
Conclusie
Inhoudsopgave |
---|
Introductie: Ducati 899 Panigale |
Ze komt niet... echt wel! |
Minder is meer |
Conclusie |
Technische gegevens |
Twee jaar na de lancering van de 1199 Panigale heeft Ducati haar waanzinnig exotische superbike met de 899 Panigale uitgebreid. Een motor die over dezelfde sexy looks en het uitgebreide elektronische pakket beschikt, maar nu van een veel vriendelijkere aandrijfkracht is voorzien en juist daardoor wel eens de betere zou kunnen zijn. Waar de 195 pk van de 1199 voor bijna iedereen overkill zijn (tenzij je Checa of Badovini van achteren heet), zijn de 148 paarden van de 899 nog wel te mennen. Bovendien, dat zijn er nog steeds niet veel minder dan de allereerste Yamaha YZF-R1. Tel daar het veel lichtere stuurgedrag én haar ten opzichte van de 1199 Panigale wel heel erg scherpe prijs van € 17.550 (€ 15.790 voor België) bij op en je weet dat hier –net als de 748/749/848- opnieuw een winnaar staat.
- koppelsterke en gelijkmatige motor, handling, krachtige remmen, standaard uitrusting (quickshifter, tractiecontrole, ABS), design
- weinig windbescherming, 17.550 euro is nog steeds best een bak geld