Zoeken

Introductie: Piaggio X10

Conclusie

25 april 2012
Inhoudsopgave
Introductie: Piaggio X10
Echt Italiaans
Volslank
Conclusie
Technische gegevens

Piaggio X10

Toegegeven, de X10 350 gaat de Grand Prix van Jerez met zijn 33 pk niet winnen, maar die van de Champs Élysées of de Laan van Meerdervoort wellicht wel. Want om de auto’s bij het stoplicht achter je te laten is hij meer dan snel zat, terwijl hij je daarnaast ook nog op een flinke dosis wendbaarheid, comfort en luxe trakteert. Piaggio X10Voor €6.399,- is de standaarduitvoering best scherp geprijsd – in Executive uitvoering is hij met een prijskaartje van €7.299 zelfs nog een stuk goedkoper dan de Honda SW-T400 ABS, de Suzuki Burgman 400 ABS en de Yamaha Majesty 400 ABS, en die hebben geen van allen ASR. En dat blijkt toch wel een zeer nuttige toevoeging. En wil je meer power, dan is de X10 500 ook beslist een goede keuze. Deze kost €8.129,- en biedt dus 30% meer trekkracht voor 9% meer poen. En dan is hij nog altijd goedkoper dan de SW of een Majesty.

  • lekker soepel motorblok, stil, goede aerodynamica, fijne remmen, enorme bagageruimte, lekker zadel
  • remhendels niet instelbaar, zicht in spiegels matig, een tikkie te breed voor fileverkeer