Zoeken

Introductie: BMW C600 Sport en C650 GT

Conclusie

9 maart 2012
Inhoudsopgave
Introductie: BMW C600 Sport en C650 GT
Scooter handling, motor stabiliteit
Vooruit met de geit
Conclusie
Technische gegevens

BMW C650 GTBMW C600 Sport

Hoewel het pas hun eerste stap is in het scooter segment heeft BMW zondermeer zijn huiswerk goed gedaan. Vooruit, met de C1 had BMW al eerder een poging gedaan zich in de scootermarkt te mengen, maar dat concept was een beetje té veel van het goede. De C600 Sport en C650 GT zijn echter twee volwassen motorscooters, die in BMW stijl zijn ontworpen. BMW C600 SportBMW C650 GTEen van die inventieve dingen die door BMW werden toegepast is de flexcase, waarmee eenvoudig de ruimte onder het zadel flink kan worden vergroot.

De C600 Sport is zondermeer snel door de bochten te jagen, en beschikt op de snelweg over een enorme stabiliteit, maar is wel aan de zware kant, heeft een hoge zit en wat sponzige remmen. De C650 GT doet qua stuureigenschappen niet veel onder, maar heeft dankzij z’n forsere kuip en riante en lagere zadel een betere windbescherming en comfortabelere zit. Het nieuwe motorblok is krachtig genoeg, maar heeft wel wat toeren nodig om echt op gang te komen. Echt perfect zijn beide scooters dus nog niet, maar voor een eerste zet zondermeer indrukwekkend genoeg.

  • stabiliteit hoge snelheid, krachtige 60 pk twin, flexcase, zitcomfort
  • gewicht C600 Sport aan de hoge kant, vage remmen, zithoogte, blok heeft toeren nodig