Introductie: Aprilia SRV850
Conclusie
Inhoudsopgave |
---|
Introductie: Aprilia SRV850 |
De koning is dood… |
Lang leve de koning |
Conclusie |
Technische gegevens |
De Aprilia SRV850 is een zeer unieke scooter en Piaggio is ondanks de teleurstellende verkoopresultaten van de Gilera GP800 dapper genoeg geweest dit project voort te zetten. Je zult een echte scooterfreak moeten zijn om er een te willen hebben, in plaats van een gewone motorfiets of zelfs Aprilia’s eigen innovatieve Mana 850. De scooter is grensdoorbrekend en spreekt misschien eerder nieuwe rijders aan, dan motorrijders aan het scooteren te krijgen. Ik moet zeggen dat de SRV850 perfect is om te cruisen en voor lange afstanden te rijden. Een topkoffer zou echter wel mijn eerste aankoop zijn, aangezien 16 liter opbergruimte onder het zadel echt veel te weinig is.
Natuurlijk, de beperkte opbergruimte is een compromis, voor het grote motorblok, de grote benzinetank an het forse chassis dat alle ruimte opslokt die we normaal gesproken bij een motorscooter gewend zijn. Met een gewicht van 249 kilo is de scooter aan de forse kant, en de vering is niet echt geweldig, maar op topsnelheid is de scooter erg stabiel en bovendien, een enkele slip bij het uitkomen van de bocht daargelaten, erg controleerbaar. Het grote motorblok is krachtig maar nooit intimiderend en soepeler dan de meeste concurrenten. Al met al een opwindende nieuwkomer van Aprilia.
- soepele V-Twin power met automatische transmissie, stabiliteit hoge snelheid, goede remmen
- vering, lang niet zo praktisch als andere maxi scooters