Introductie: Aprilia Dorsoduro 1200
Conclusie
Inhoudsopgave |
---|
Introductie: Aprilia Dorsoduro 1200 |
Als de rook is opgetrokken |
Switchen dan maar? |
Conclusie |
Technische gegevens |
Ligt het aan mij, of is dit mijn droom Aprilia Dorsoduro 1200: 130 pk in een 150 kg wegend rijwielgedeelte, slicks en een circuit om me de hele dag op uit te leven. Oh, zeker te weten dat dat echt een vet ding zou zijn, maar helaas zal dat waarschijnlijk wel nooit gaan gebeuren. Wat Aprilia echter wel heeft gemaakt is een redelijk dikke maxi motard, getuned voor fun op straat. De 2012 Dorsoduro 1200 is zonder twijfel een nog betere motor geworden, dankzij z’n snel doorgevoerde updates. Het motorblok is soepeler, de fiets is lichter en daardoor nog leuker om te rijden. De snelheid waarmee Aprilia de updates heeft doorgevoerd geeft het idee dat dit misschien de Dorsoduro 1200 Factory had moeten zijn, maar dat Aprilia de verschillen niet groot genoeg vond om het ‘Factory’ label te rechtvaardigen.
- minder gewicht, betere stuureigenschappen, goede Sachs vering, motorblok voelt beter en nog steeds erg potent
- Rij-modus selectie tijdens het rijden nog steeds erg onpraktisch, mag best nog wel wat meer gewicht vanaf. Sport modus tikkie te sport