Test: Suzuki RMX 450Z
Conclusie
Inhoudsopgave |
---|
Test: Suzuki RMX 450Z |
Van Z naar X |
Klein maar fijn… |
Conclusie |
Technische gegevens |
Omdat het tanken veel tijd heeft gekost, rijden we de laatste 50 km over de weg verder naar het eindpunt. Dat lijkt een enorm stuk als je op zo’n endurozadel moet zitten. Om het even op welk van de twee. Ze zijn smal en hard en dat ga je voelen. Ze zijn eigenlijk niet zo gemaakt om op te zitten, maar om niet in de weg te zitten als je op de voetsteunen staat. Desalniettemin merk je ook op het asfalt dat de Suzuki er een versnelling bij kan gebruiken. Bij 80 km/uur begint het allemaal nogal te trillen en lijkt het niet gezond voor het blok om nog harder te gaan. Daarmee komen we dan gelijk aan de conclusie van de test: de: € 10.499,- kostende Suzuki RMX-450 is een machine met een fijn, snel injectieblok, een uitstekende handelbaarheid en fijne, stabiele vering. Een motor die het ongetwijfeld fantastisch zal doen op krappere klassementsproeven van de gemiddelde endurowedstrijd, maar die zich door de vijfversnellingsbak en de te kleine tank wat minder leent voor lange offroadtrajecten.
- Soepel blok, wendbaarheid, rechtuitstabiliteit, mooi gemaakt, licht
- Tikje tam (met vuil luchtfilter), versnelling te weinig, veel te kleine tank